donderdag 10 december 2015

Binnenkijken: Scandinavisch wonen op de Waddeneilanden


Op Instagram kom ik de meest sfeervolle huizen tegen en hoe leuk is het om in deze tijd van het jaar kerstinspiratie bij een ander op te doen? Deze maand nemen wij een kijkje in het prachtige lichte huis van Suzanne en haar gezin. Ook zal Suzanne haar snelle kerststyling tips met ons delen! Lezen jullie mee?


Wie: Suzanne (32), Niels (32), Tygo (bijna 3) en baby Norah (16 weken)
Instagramaccount: @bijsuuz
Op Instagram sinds: 2014
Aantal volgers: 3350
Soort huis: oude commandeurs woning op het Waddeneiland Terschelling
Stijl: Scandinavische stijl in een stoer jasje
 
Suzanne en haar man Niels hebben onlangs een oude commandeurs woning gekocht op Terschelling. Een prachtig oud huis op een geweldige locatie! Hun huis ligt namelijk op nog geen 50 meter van het strand, heeft een riante tuin en zelf een gastenverblijf. Een echt droomhuis!
 
Als je naar Suzanne haar huis kijkt, zie je gelijk dat ze enorm veel gevoel voor stijl heeft. Ze vertelt dat haar moeder vroeger ook altijd al bezig was met interieur en styling. Haar slaapkamer werd regelmatig voorzien van een nieuw kleurtje. Styling en interieur zijn inmiddels ook Suzanne haar passie geworden. 'Ik vind het heerlijk om in huis dingen te verschuiven en af en toe een wandje te voorzien van een nieuwe kleur of behang. Voor mij is dat echt ontspanning!' Afgelopen jaar is Suzanne nog meer met haar passie bezig en heeft ze een opleiding voor Interieur Styling gedaan. Daarnaast zoekt Suzanne voor haar webshop bijSuuz de mooiste Scandinavische accessoires bij elkaar.
 
Voor deze kerstblog vroeg ik Suzanne een aantal snelle kerst stylingstips met ons te delen.
  1. Met een aantal kleine accessoires zet je al snel een kerstsfeer neer. Denk hierbij aan papieren sterren, een indoor pine, hertjes onder een stolp, schapenvachten, een letterbanner met een kersttekst en mooie winterse prints zoals die van By Nord of Gran van Fine Little Day.
  2. Als je geen zin hebt in een boom, kies dan eens voor een grote tak uit het bos in een grote vaas met wat honeycombs en kleine lichtjes. Of wat dacht je van een poster met een kerstboom. Heel orgineel en het staat super stoer.
  3. Krijtstiften! Super leuk, makkelijk en je haalt het zo weer weg. Geen spuitsneeuw voor op het raam, maar kies eens voor feestelijke tekening en tekst in kerstsfeer. Als je op Pinterest zoekt op Chalkboard komen er genoeg voorbeelden langs. Ook leuk op een stolp of vaas. 


Inspiratie: 'Ik haal veel inspiratie van het web, maar ook woonbladen zoals VT Wonen en Eigen Huis & Interieur. Websites zoals Style Guide Home, Perscentrum Wonen, Pinterest en Instagram zijn favoriet.'
Brands & Shops I Love: 'Mijn lievelingsmerken zijn Hay, Tine K, OYOY, Fine Little Day, House Doctor & Madame Stoltz.' Een aantal van deze mooie merken verkoopt Suzanne ook in haar eigen webshop: bijsuuz. Aangezien Suzanne op een eiland woont shopt ze vooral online bij oa. Wonen Met Lef, Mister Design, Sissy Boy Homeland en Flinders.
IG accounts I Love: 'Op dit moment zijn er veel leuke en inspirerende blogs/instagramfeeds. Een aantal van mijn favoriete zijn @ensuus, @milounieuwenhuis, @missjettle, @bintihome, @irispetri, @lekkerfrisss. Ik kijk regelmatig op hun blogs voor nieuwe ideeën of DIY projecten.'
Lievelingsplekje in huis: 'Mijn favoriete plek in huis is momenteel de woonkamer. Deze is helemaal geworden zoals ik in mijn hoofd had. Het enige wat hier nog mist is de houtkachel en een pui met openslaande deuren. Nog even verder sparen en dan hopelijk volgend jaar...Als straks de keuken helemaal af is zou het best kunnen dat dit straks mijn lievelingsplekje in huis gaat worden. Ik zie mezelf al zitten met een kop koffie en een woonblad aan de bartafel.'
Must Have voor in huis: 'Een pronkkast. Zelf hebben wij een wit metalen kast met glazen deuren. Elke keer als ik ernaar kijk word ik er weer blij van. Voor de winter vind ik dat een mooi kleed ook een echt Must Have is. Een kleed op de vloer geeft meteen een warm gevoel.'
Styling tip: 'Bij ons thuis zijn de basiskleuren wit, zwart en grijs, omdat de basis zo basic is kan je het huis heel makkelijk aanpassen aan mijn mood of het seizoen. Met een paar gekleurde woonaccessoires creëer je zo weer een andere sfeer. Zo heb ik meestal in de winter alleen maar zwart, wit en grijs accessoires. Terwijl in de lente de zachte roze spulletjes weer te voorschijn komen.'
Wishlist: 'Een half jaar gelden hebben wij dit huis gekocht en zitten midden in de verbouwing. Woonwensen genoeg! Ik kijk enorm uit naar het moment dat we gaan beginnen met de keuken. Op mijn wenslijst staat een mooie witte keuken met een lange plank in plaats van bovenkasten voor al mijn keukenspullen en servies. En niet te vergeten een dik betonnen aanrechtblad met een stoere industriële kraan.'
Welk item mag gelijk de deur uit: ''De eettafel! Deze tafel is waarschijnlijk net zo oud als dat ik zelf ben. Ooit heb ik de tafel van mijn ouders overgenomen en wit geschilderd. De afdrukken van mijn vorkje toen ik een peuter was staan er nog in. De tafel heeft zeker dus een emotionele waarde. Voor ons nieuwe huis zoek ik een tafel van 2.20 meter waar je met veel mensen aan kan zitten. De huidige eettafel verhuisd dan naar het gastenverblijf.'
Foto's:

Geen opmerkingen:

Een reactie posten