vrijdag 17 juli 2015

Binnenkijken: Scandinavisch wonen in Rotterdam


Deze maand een kijkje in het prachtige huis lichte huis van Jo-anne en haar vriend. Lezen jullie mee?
Wie: Jo-anne (26), Leo (26) en poezen Pluk & Plato
Instagramaccount: @joannegelderman88
Op Instagram sinds: 2014

Aantal volgers: 1821
Soort huis: ruime bovenwoning in Rotterdam (100m2)

Stijl: Scandinavische stijl

Jo-Anne en Leo wonen nu alweer 3 jaar in hun fantastische bovenwoning in Rotterdam Noord. Ondanks dat het een bovenwoning is, is de ruimte heerlijk licht en groot. De keuken en woonkamer staan centraal in het huis. Dit zijn ook de plekken in huis waar Jo-Anne graag foto's maakt. Jo-Anne vertelt dat ze vroeger ook al vaak bezig was met het stylen en veranderen van haar slaapkamer. Om de zoveel weken kreeg haar kamer een make-over of een andere kleur. Toen ze eenmaal op zichzelf ging wonen werd haar interesse voor wonen en interieur steeds groter. Dat is ook goed te zien in haar woning. Een goede combinatie van Nederlandse merken zoals Lenneke Wispelwey en Zuiver, afgewisseld met Scandinavisch Design. Jo-Anne en Leo vinden het allebei leuk om opzoek te gaan naar apartere items die niet iedereen in huis heeft. Zo vind je in hun woning een vintage radiomeubel, een schommel in de woonkamer en accessoires zoals een houten walvis van Areaware. Op Instagram valt Jo-Anne op door haar lichte foto's vaak in combinatie met kleurrijke accenten zoals bloemen of andere accessoires. Haar uitgebreide verzameling van Marimekko servies is jaloersmakend! Zeker one to follow!
 
 

 




Jo-anne in het kort: 
Inspiratie: 'De meeste inspiratie haal ik van Instagram, woonbladen, blogs en Pinterest.'
Brands & Shops I Love:  'Mijn lievelings merken zijn Hay en Marimekko en ik winkel graag bij online shop Buiten de Lijntjes, Depot Rotterdam, &Design shop in Rotterdam, &Klevering in Amsterdam, Store without a home en online shop Wonen met Lef.'
IG accounts I Love: 'Ik vind dat de accounts van @madebymowie en @l_a_u_r_i_e_n een fijne stijl hebben. Daarnaast spiek ik ook graag bij mijn vriendinnetje @annekraaijeveld en kijk ik graag naar het huis van @milounieuwenhuis.'
Lievelingsplekje in huis:' Absoluut mijn hoekje op de bank. Vanaf dit plekje kan ik de gehele woonkamer overzien en je kan daar heeeerlijk liggen.' 
Must Have voor in huis: 'Mooie groene planten of cactussen. Ook creƫer je al snel sfeer met kussens op de bank en vaasjes met verse bloemen. De combinatie van deze 3 dingen maken ons huis gelijk fijn en gezellig.'
Styling tip: 'Ik heb eigenlijk altijd verse bloemen in huis. Een mooie bos maakt je huis gelijk al zo sfeervol. Daarnaast is het volgens mij ook vooral belangrijk dat je niet te veel 'kleine' prullaria neerzet omdat het dan snel rommelig kan worden. Het is veel beter om op een paar mooie items de nadruk te leggen.' 
Wishlist: 'Ik zou graag nog een paar nieuwe eettafelstoelen willen en daarna uiteindelijk een nieuwe eettafel. In een volgend huis zou ik heel graag een woonkeuken hebben en in het hele huis een lichtgrijze gietvloer. Daarnaast heb ik een oogje op de vaasjes van Lenneke Wispley en ben ik nog steeds aan het sparen om mijn Marimekko servies verder uit te breiden.'
Welk item mag gelijk de deur uit: 'Eigenlijk kan ik dat niet bedenken. Ik ben nogal snel van het weggooien dus als ik iets echt niet meer mooi vind doe ik het weg. Ik heb nu dus niet iets wat gelijk weg zou mogen, ik ben eigenlijk wel blij met alles!'

Foto's:

Geen opmerkingen:

Een reactie posten